loading...
وب سایت هواداران یانی
سولماز بازدید : 161 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (2)
YanniPressPhoto.jpg

یانی کریسومالیس (به یونانی: Γιάννης Χρυσομάλλης) (زاده ۱۴ نوامبر ۱۹۵۴ - کالاماتا) معروف به یانی، پیانیست، نوازندهٔ کیبورد و آهنگساز اهل یونان است.

وی نامزد جایزه گرمی در سال ۱۹۹۲ برای آلبوم جرأت آرزو و در سال ۱۹۹۳ برای آلبوم در زمان من شده‌است. عمدهٔ موفقیت وی با اجرا کنسرت در آکروپولیس یونان به دست آمده‌است که با فروش ۷ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین ویدئوی موسیقی تاریخ بعد از «تریلر مایکل جکسون» است.[۱] این کنسرت در ۶۵ کشور جهان پخش شد و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر آن را تماشا کردند.[۲]

همچنین آلبوم‌های وی با تعداد بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته‌است.[۱] موسیقی‌های یانی در مسابقات المپیک، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی در تلویزیون به صورت گسترده پخش شده‌است. آثار او را نوعی موسیقی عصر نو می‌نامند.[۳]

یانی یک پیانیست و آهنگساز خودآموخته‌است که نواختن آهنگ را برای خانواده خود شروع کرده‌است، وی هیچ آموزش رسمی و غیررسمی برای یادگری نت نداشته. وی رکورددار شنا ۵۰ متر آزاد مردان در سال ۱۹۶۹ در ۱۴ سالگی برای کشور یونان است.[۴] یانی در ۱۸ سالگی برای تحصیل به دانشگاه مینسوتا رفت.[۵] وی در حالی که دانشجو بود به عضویت گروه افتاب‌پرست درآمد و با چارلی آدامز آشنا شد [۳] و توانست موفقیت‌های زیادی با این گروه در ایالت‌های مینه‌سوتا، آیووا، ویسکانسین، ایلی‌نوی و داکوتای جنوبی به‌دست آورد. یانی در سال ۱۹۷۶ در رشته روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد.[۵] وی به شهر لس‌آنجلس نقل مکان کرد و با همکاری جان تش و چارلی آدامز در سال ۱۹۸۷ یک گروه موسیقی کوچک تشکیل داد که حاصل ساخت آلبوم‌های کلید تخیل، خارج از سکوت و روزهای آفتاب‌پرست بود.

سولماز بازدید : 103 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
ا سلام خدمت شما دوستان عزیز
جمعی از طرفداران یانی، در “فن کلاب رسمی یانی در ایران” به آدرسی که در ذیل بدان اشاره شده است، به دور هم جمع شده ایم که هدف از این گردهمایی دعوت از یانی و گروهش به ایران است. طبق اخبار به دست آمده از سایت رسمی یانی، وی قصد دارد پس از ۱۴ سال جهت اجرای کنسرت به آسیا و همچنین به شرق اروپا سفر کند و طبق برنامه زمانبندی درج شده درآن سایت، به تعدادی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و عمان سفر خواهد کرد اما متاسفانه در این برنامه جایی برای کشور ما، ایران وجود ندارد! طبق بررسی های به عمل آمده از طریق مدیران سایت و بهبود نسبی شرایط موسیقایی کشوراجرای کنسرت امری است ممکن و قابل انتظار. از شما خواهشمندیم، چنانچه از طرفداران یانی هستید و آرزوی شرکت در کنسرت های وی را دارید، به سایت ما بپیوندید و با عضویت در آن حمایت خود را از “دعوت یانی به ایران” نشان دهید تا حضور پر جمعیت شما باعث جذب یانی و گروهش برای اولین بار به ایران شود.
همچنین سایت eventful برای دعوت یانی به کشور های مختلف، زیر نظر سایت رسمی یانی نظر سنجی می کند. تصمیم گرفتیم تا با درج شهر تهران به عنوان شهری برای جذب آرا در این نظر سنجی شرکت نماییم. بنابراین از شما خواهشمندیم تا با شرکت در نظر سنجی و رأی دادن به Tehrān احتمال حضور یانی را در ایران افزایش دهید.
نکته ی حائز اهمیت بر این قرار است که متأسفانه به علت یکسری ناهماهنگی های پیش آمده در سایت eventful دو شهر با عنوان تهران وجود دارد که یکی با لفظ Tehrān و دیگری با عنوان Tehrān,iran,islumic republic of درج شده است که تهران با لفظ Tehrān از اعتبار و جامعه آماری بیشتری برخوردار است، بنابراین شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه نخست را دارد. پس خواهشمندیم با رأی دادن به Tehrān احتمال وقوع این کنسرت را افزایش دهید.
لینک رأی گیری Tehrān به صورت دقیق و کامل در ذیل درج شده است.
با تشکر از حسن توجه شما

سولماز بازدید : 82 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

“سرآغاز-یونان”

در کالاماتا در سواحل مدیترانه یانی از سوتیری و فلیتسا کریسومالیس در سال ۱۳۳۳ متولد شد.دومین فرزند از سه فرزند خانواده یانی بود که یک برادر بزرگتر از خود و یک خواهر کوچکتر از خود داشت.این خانواده ارتباط عمیقی با موسیقی داشتند خانواده او بیشتر وقتشان را در حال نواختن موسیقی و آواز خواندن میگذراندند.والدین او برایش یک زندگی نمونه یونانی فراهم کرده بودند.او با ماهیگیری شنا و رفتن به مدرسه بزرگ شد درست مثل هر پسر بچه ای که در کالاماتا زندگی میکرد اما با یک استثنا. یانی متولد شده بود تا بنوازد. او نواختن پیانو را در شش سالگی آغاز کرد ولی از یادگیری دروس رسمی پیانو سرپیچی میکرد.زمانی که یانی پسر بچه ای کوچک بود موسیقی را در اعماق ذهنش میشنید و میخواست هر آنچه که میشنود را روی پیانو اجرا کند.بنابراین او باید میفهمید که چطور میتواند با پیانو مسیقی بنوازد.او آزادی بیشتری با کلید­های پیانو احساس می­کرد آزادی که ممکن بود زیر ساختار های خشک و رسمی از بین برود.

موسیقی تنها استعداد یانی نبود.در۱۳۴۸ در چهارده سالگی رکورد ملی شنای آزاد ۵۰ متر مردان را شکست. اگرچه او میتوانست این رشته را نیز دنبال کند ولی او راه دیگری را انتخاب کرد که سرانجام باعث شد که نعمت های موسیقیاییش را به جهان عرضه کند.

دوران کودکیش در یونان و عشقی که به زادگاهش داشت موجب این شد که قطعه هایی همانند  “Acroyali”,Santorini”,”Nostalgia” به او الهام شود.

۱۳۵۲-۱۳۵۵/(۱۹۷۳-۱۹۷۶)


سولماز بازدید : 78 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

همانطور که میدانید تور آمریکای شمالی ۲۰۱۲ در تاریخ ۱۷ آپریل آغاز شد. مطلبی که در ادامه میخوانید خلاصه و ترجمه یک review به قلم Howie Grapek از اولین اجرای یانی در شب ۱۷ آپریل است که به تازگی در سایت یانی منتشر شده است.

 سه شنبه ۱۷ آپریل تور آمریکای شمالی یانی که شامل ۸۰ اجرا است در Kravis Center واقع در  West Palm Beach با بااجرایی مطلقا شگفت انگیز آغاز شد.

خانه یانی در فاصله ی ۲۰ دقیقه ای از محل اجرا بود. او بر روی صحنه به شوخی گفت مثل اینه که همه شما در اتقاق نشمین خانه ی من هستید!

یانی با گروه ارکستر ۱۲ نفره اش به مدت بیش از دو ساعت به اجرای موسقی ای پرداخت که تماما از حرفه خودش سرچمه دارد.

در حال حاضر تعداد معدودی آهنگساز مدرن در جهان هستند که سبک و شیوه خاصی دارند که واقعا متعلق به خودشان هست. مقایسه سبک راک کلاسیک با دوره معاصر (New-Age)  امر بسیطی است. اما این برای یانی امکان پذیر است. این آهنگ ساز یونانی روح سبک contemporary new-age را با نگرش های پاپ امروزی در هم می آمیزد و صدای منحصر بفردی را تولید میکند و این موضوع او را در کلاس منحصر به خودش قرار میدهد. ادامه‌ی 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    میزان رضایت شما از این سایت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 1,314
  • بازدید کلی : 40,862